Kjøpsprosessen har endret seg drastisk, og da må det nye metoder og verktøy til for å oppnå gode resultater.  Et av disse verktøyene er LinkedIn, som er en mye større ressurs for selgere enn man skulle tro – det gjelder bare å bruke det riktig.  I løpet av dette kurset lærer du hvordan du kan bruke LinkedIn i salgsarbeidet, og hva som skal til for å komme i gang.

For deg som selger er informasjon gull verd. Informasjon om bedrifter, beslutningstagere og personer de skal i møter med kan utgjøre forskjellen på suksess og nederlag og gi utslag på bunnlinjen.

Visste du at LinkedIn er en særdeles god kilde til informasjon? Det finnes ingen andre gratis databaser med så mye oppdatert informasjon om mer enn 1,4 millioner nordmenn. Ca. 210 000 av disse oppgir at de er ledere og beslutningstagere – da gjelder det å vite hvordan du kan nå frem til dem på best mulig måte.

LinkedIn er en utmerket kanal for å finne frem til beslutningstagere og potensielle kunder, samt for nettverking og relasjonsbygging og personlig merkevarebygging, og i løpet av et kurs på 3 timer lærer du det du trenger for å kunne bruke det som et salgsverktøy.

Kurset tar for seg blant annet følgende temaer:

  • Hvordan bygge en god og profesjonell profil
  • Hvordan spisse profilen mot din spesifikke målgruppe
  • LinkedIn som informasjonskilde
  • Hvordan bruke LinkedIn til å finne riktig beslutningstager
  • Hvordan forberede seg til møter ved hjelp av LinkedIn

Vil du og salgsteamet ditt bli flinkere på LinkedIn? Kontakt oss på tlf. 98 88 36 88 eller info@nordicmediateam.no for mer informasjon.

Om kursinstruktøren:
Kathe Arnesen, partner og strategirådgiver i Nordic Media Team, har selv jobbet med salg i mange år og har hatt ansvaret for opplæring av salgsteam.

Hun har bakgrunn fra medie- og reklamebransjen, og kombinerer nå salgserfaringen med sin dybdekunnskap om LinkedIn for å trene selgere og salgsorganisasjoner i bruk av LinkedIn.