Visste du at LinkedIn er så mye, mye mer enn en CV-database?


LinkedIn er verdens største online forretningsnettverk, med mer enn 330 millioner medlemmer på verdensbasis. Kun 20 % av disse er der for å søke jobb, resten er der for å søke informasjon om bedrifter og personer, og for å holde seg oppdatert på bransjenyheter.

Med mer enn 1,2 millioner norske medlemmer, hvorav ca. 200 000 – 250 000 oppgir at de er ledere eller beslutningstagere, er LinkedIn en svært god B2B-kanal.

De fleste bedrifter har en Facebook-side eller en Twitterkonto, og det har sikkert dere også – men har du tenkt på hvordan din bedrift fremstår på LinkedIn? Har dere en firmaside, og hvilket inntrykk gir den? Hvordan ser de ansattes egne profiler ut, og hvordan påvirker det inntrykket kunder, forretningsforbindelser og potensielle nye medarbeidere får av bedriften?

Kurs og foredrag
Vi holder gjerne LinkedIn-kurs eller foredrag for deg og dine kolleger – her er et utvalg av våre kurs og foredrag:

Vi skreddersyr selvsagt også gjerne LinkedIn-kurs og foredrag for din bedrift.

Firmasider på LinkedIn
Bedrifter kan ha egne sider på LinkedIn som der man i likhet med Twitter har følgere og kan presentere bedriften, produkter og tjenester samt legge ut videoer, nyheter, oppdateringer og ledige stillinger.

Slike bedriftssider eller company pages, som de også kalles, er en utmerket kanal for å kommunisere med potensielle kunder og fremtidige arbeidstagere når de er i business-modus, og som er på LinkedIn for å finne informasjon om bedrifter og bransjer de er spesielt interessert i.

Hvis dere ikke allerede har en firmaside på LinkedIn er det kanskje på tide å ta tak i dette og utnytte alle mulighetene for merkevare- og omdømmebygging, markedsføring og employer branding.

Vi bygger den gjerne for deg, eller bistår med gode råd underveis. Ring oss på tlf. 988 83 688 eller send oss en mail på info@nordicmediateam.no