Pressemeldinger og mediekontakt


Medieomtale kan være gull verd for bedriften din dersom den er positiv, og en velplassert pressemelding kan bidra til økt salg, bedre omdømme eller økt verdi på børsen. Negativ medieomtale derimot, kan få store konsekvenser.

Derfor er det viktig å ha en god mediestrategi, ha kriseplaner på plass og ikke minst å være proaktiv for å sørge for at din bedrift og dine produkter fremstilles på en riktig og god måte i alle medier.

Med fremveksten av nye mediekanaler har også tradisjonelt PR-arbeid endret seg. Dagens pressemeldinger behøver ikke nødvendigvis bestå av et dokument med dobbel linjeavstand og bilder vedlagt.

PR 2.0 – på tide å tenke nytt
Kanskje er det større sjanse for at budskapet plukkes opp dersom det presenteres i form av en video på nett? Bør pressemeldingen inneholde linker til bedriftens egen blogg eller eksterne blogger som støtter budskapet deres? Hvordan kan nyhetsverdien økes gjennom parallelle aktiviteter og uttalelser fra nøkkelpersoner i sosiale medier?

Dette kan våre rådgivere gi deg svar på. Nordic Media Team leverer alt fra enkeltstående pressemeldinger til større PR-kampanjer, rådgivning og mediestrategier.

Et stort kontaktnett i pressemiljøet og mediebransjen i Skandinavia og tilgang til en omfattende database over pressekontakter gjør det lettere for oss å sørge for at nettopp ditt budskap får maksimal eksponering.