Sosiale medier


Sosiale medier har blitt en naturlig del av kommunikasjonsstrategien og markedsmiksen for de fleste bedrifter og organisasjoner, men tilnærmingen til disse kanalene varierer sterkt.

Man kan selvsagt hoppe i det og la veien bli til mens man går, men som med alle andre former for kommunikasjon oppnår man best resultat når man har både en strategi og kunnskap til å gjennomføre den.

Har du svaret på disse spørsmålene?

  • Er sosiale medier en del av den helhetlige mediestrategien for din bedrift?
  • Hva er målet med deres tilstedeværelse i sosiale medier? Kundeservice, informasjonsarbeid, salg, rekruttering, employer branding, markedsføring, krisehåndtering eller kanskje merkevarebygging?
  • I hvilke kanaler bør dere være til stede? Twitter, Facebook, begge deler? Kanskje også andre steder?
  • Vil det være nyttig å bruke Instagram? Bør dere ha en blogg? Bedriftsside på LinkedIn?
  • Er det lurt å ha en egen YouTube-kanal?
  • Bør dere bruke Pinterest til å lansere nye produkter og drive trafikk til hjemmesiden?
  • Er Google + en hensiktsmessig kanal for dere?
  • Har dere innlemmet en strategi for sosiale medier i planen for krisekommunikasjon?
  • Har dere interne retningslinjer for hvordan de ansatte skal opptre i sosiale medier?

Svaret på hvert av disse spørsmålene påvirker fremgangsmåten og formen på dialogen dere fører i sosiale medier. Disse – og alle andre spørsmål du måtte ha om sosiale medier – hjelper vi deg gjerne å finne svaret på.